Obsługa szkód

Informacja o sieci naprawczej

 

Nasze Towarzystwo współpracuje z warsztatami naprawczymi oraz wypożyczalniami samochodów. Jeżeli Państwa pojazd został uszkodzony w wyniku zdarzenia drogowego spowodowanego przez naszego ubezpieczonego, oferujemy:

  • możliwość przeprowadzenia naprawy we współpracującym z nami warsztacie,
  • wynajem samochodu zastępczego, jeżeli jest on niezbędny do codziennego funkcjonowania, a poszkodowany nie posiada innego samochodu, który mógłby wykorzystać.

Stłuczka, kolizja, wypadek i uszkodzenie pojazdu. Do tego zdenerwowanie, nierzadko pośpiech, niekiedy dezorientacja, a przed Poszkodowanym ważne zadanie – zgłoszenie szkody i organizacja naprawy pojazdu.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW „TUW” szanuje czas Poszkodowanych, dba o ich poczucie komfortu oferując profesjonalną naprawę samochodu w warsztatach współpracujących przy minimum formalności.

Warsztaty współpracujące z TUW „TUW”:
  • zatrudniają wykwalifikowany personel z dużym doświadczeniem,
  • naprawy wykonują rzetelnie i solidnie,
  • działają sprawnie i szybko,
  • współpracują z najlepszymi dostawcami części zamiennych,
  • oceniają uszkodzenia na miejscu i załatwiają wszelkie formalności związane z naprawą bezpośrednio z TUW „TUW”,
  • gwarantują wysoką jakość usług i części,
  • zapewniają usługę door to door.
Poszkodowany korzystając z sieci warsztatów współpracujących zyskuje:
  • wysoką jakość obsługi,
  • profesjonalną i sprawną naprawę samochodu,
  • krótki czas oczekiwania na części, a co za tym idzie minimalizację czasu postoju swojego pojazdu,
  • wyeliminowanie sporów co do sposobu naprawy i wysokości kosztów,
  • rozliczenie bezgotówkowe, czyli brak konieczności angażowania środków własnych na naprawę pojazdu,
  • gwarancję na całą usługę i części zamienne,
  • bezpłatny samochód zastępczy na czas naprawy.

W przypadku zainteresowania naprawą w sieci warsztatów współpracujących z TUW „TUW” prosimy o nawiązanie kontaktu z wymienionym poniżej partnerem, który w sposób profesjonalny i kompleksowy zajmie się organizacją naprawy.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” zapewnia wsparcie na każdym etapie naprawy pojazdu w sieci warsztatów współpracujących. W przypadku zainteresowania prosimy o kontakt z likwidatorem szkody. 

Accenture Sp. z o.o.

668 545 813

668 192 839

( w dni robocze w godzinach 8:00 -16:00)

Kontaktując się z naszym partnerem prosimy:

  • podać numer szkody oraz
  • powołać się na umowę z Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”.

Informacja dotycząca najmu pojazdu zastępczego

W ramach pomocy Poszkodowanemu, który został pozbawiony możliwości korzystania z własnego pojazdu z winy osoby ubezpieczonej w zakresie odpowiedzialności cywilnej w naszym Towarzystwie, oferujemy możliwość skorzystania z pojazdu zastępczego w ramach umów zawartych przez TUW „TUW” z wymienionymi poniżej wypożyczalniami.

W przypadku zainteresowania organizacją najmu pojazdu zastępczego prosimy o kontakt z Zespołem Obsługi Najmów.

(w dni robocze, w godzinach 8:00-17:00).

 

 

 

 

Poza godzinami pracy Zespołu prosimy o kontakt bezpośrednio z wypożyczalnią:

Kaizen Fleet Sp. z o. o. sp. k.
Abacus Sp. z o. o.
EXPRESS Sp. z o. o. sp. k.
Quanta Cars Sp. z o.o

539 888 555

Comfortcar Sp. z o.o.
Auto Czarter Sp. z o. o. sp. k.

Najem pojazdu zastępczego w wypożyczalni współpracującej odbywa się bezgotówkowo. Oznacza to, że koszt najmu pokrywany jest bezpośrednio przez Towarzystwo pod warunkiem przyjęcia odpowiedzialności za szkodę.

Jeżeli Poszkodowany ma prawo odliczenia podatku VAT, koszt wynajmu jaki pokrywać będzie Towarzystwo pomniejszony zostanie o podatek VAT w wymiarze w jakim poszkodowany ma prawo do jego odliczenia.

Prawo do najmu pojazdu zastępczego przysługuje Poszkodowanym, którzy nie mają możliwości zastąpienia uszkodzonego pojazdu innym własnym pojazdem. Wynajęty pojazd nie powinien być wyższej klasy/segmentu niż pojazd uszkodzony.

W przypadku wystąpienia szkody całkowitej wynajem pojazdu zastępczego przysługuje na czas likwidacji danej szkody oraz uzasadniony okres na nabycie innego pojazdu o porównywalnych parametrach technicznych i użytkowych, o ile pojazd taki został nabyty.
Okres każdego wynajmu rozpatrywany jest indywidualnie.

W razie szkody częściowej okres najmu obejmuje czas trwania naprawy obliczony zgodnie z normami producenta (tzw. technologiczny czas naprawy). Dodatkowo do czasu najmu wlicza się m.in. uzasadniony czas oczekiwania na części zamienne, weryfikację kosztorysu oraz inne uzasadnione okoliczności wpływające na czas trwania najmu, po ich wykazaniu.
Zasadność zwrotu kosztów najmu oraz czasu jego trwania jest rozpatrywana w każdym przypadku indywidualnie.

Poszkodowany nie jest zobowiązany do skorzystania z oferty wypożyczalni współpracującej z TUW „TUW”. Jednak w przypadku najmu pojazdu zastępczego od innego podmiotu odszkodowanie zostanie ustalone w oparciu o wysokość stawek obowiązujących w wypożyczalniach współpracujących z Towarzystwem dla pojazdów tej samej klasy/segmentu, co pojazd uszkodzony.

Przykładowa oferta wypożyczalni współpracujących z TUW „TUW”

Klasa/Segment Przykładowa marka/model pojazdu Cena za dobę (netto)
A Toyota Aygo, VW Up 67,00 zł
B Toyota Yaris, Seat Ibiza, Renault Clio, Citroen C3 67,00 zł
C Opel Astra, Renault Megane, Skoda Octavia kombi 83,00 zł
D Hyundai i40, Toyota Avensis kombi, VW Passat 118,00 zł
E BMW 520xD, Mercedes E220 260,00 zł
F BMW 730xD, Audi A7 290,00 zł
SUV Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Kia Sportage 160,00 zł
SUV Premium Lexus NX, Volvo XC 60 210,00 zł
VAN Seat Alahambra (7 osobowy) 160,00 zł
M Renault Kangoo, Dacia Dokker Van 105,00 zł
N Mercedes Sprinter, Renault Master, Citroen Jumper 180,00 zł
N Ch Mercedes Sprinter chłodnia, plandeka, kontener 220,00 zł
R Renault Traffic, Mercedes Vito (9 osobowe) 220,00 zł

 

Ponadto informujemy, iż istnieje możliwość organizacji pojazdów zastępczych nie ujętych w wyżej wymienionym cenniku, w tym pojazdów specjalistycznych. W przypadku zainteresowania prosimy o kontakt z Zespołem Obsługi Najmów.

 

 

Instrukcja wykonania oględzin uszkodzonego pojazdu – likwidacja uproszczona

  1. Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu dziennym.
  2. Prześlij wykonane zdjęcia na adres e-mail: sls@tuw.pl w temacie wiadomości wpisując numer szkody, nie poźniej niż w ciągu dwóch dni kalendarzowych od daty zgłoszenia szkody na infolinii.
  3. Łączny rozmiar załaczników przygotowanej do wysyłki wiadomości email nie może przekroczyć 20 MB.

 

Dokumentację fotograficzną należy wykonać po przekątnych pojazdu:

  1. prawe przednie naroże pojazdu,
  2. lewej przednie naroże pojazdu,
  3. prawe tylne naroże pojazdu,
  4. lewej tylne naroże pojazdu.

 

I. Zdjęcie całego pojazdu, przy zamkniętych drzwiach, obejmujące przód, jeden bok oraz tablicę rejestracyjną.

II. Zdjęcie całego pojazdu, przy zamkniętych drzwiach, obejmujące tył, drugi bok oraz tablicę rejestracyjną.

III. Zdjęcie obejmujące cała strefę uszkodzeń.

IV. Zdjęcie każdego pojedynczego uszkodzenia zrobione prostopadle, w taki sposób, aby był widoczny cały uszkodzony element (najlepiej trzymając aparat na wysokości uszkodzenia).

V. Zdjęcie każdego pojedynczego uszkodzenia zrobione pod kątem z boku, aby był widoczny cały uszkodzony element (najlepiej trzymając aparat na wysokości uszkodzenia).

VI. Zdjęcie numeru VIN i tabliczki lub wklejki znamionowej producenta pojazdu (najczęściej znajduje się na słupku pomiędzy drzwiami, a w przypadku 3-drzwiowego pojazdu, na wnętrzu ściany tylnej lub błotnika tylnego.

VII. Zdjęcie licznika przebiegu pojazdu i kokpitu (całej deski rozdzielczej)

Najcześciej zadawane pytania

Towarzystwo współpracuje z siecią warsztatów, w których można dokonać naprawy pojazdu oraz skorzystać z opcji samochodu zastępczego na czas naprawy.

Sieć warsztatów to wyselekcjonowane serwisy dopasowane geograficznie do potrzeb naszych klientów specjalizujące się w profesjonalnym wykonywaniu usług napraw pojazdów. Szanując czas Poszkodowanych, dbamy o ich poczucie komfortu oferując profesjonalną naprawę samochodu w warsztatach współpracujących przy minimum formalności. Towarzystwo w ramach czynności likwidacji szkody nadzoruje i rozlicza cały proces bez udziału klienta.

Wycena kosztorysowa to rozliczenie na podstawie kalkulacji sporządzonej przez TUW „TUW”.

Rozlicznie serwisowe to ustalenie i wypłata odszkodowania według kosztów wybranego serwisu na podstawie upoważnienia/cesji od Poszkodowanego.

Konieczność zlecenia dodatkowych oględzin można zgłosić bezpośrednio likwidatorowi szkody, telefonicznie dzwoniąc na infolinię Towarzystwa pod nr +48 22 545 39 50 lub wysłanie wiadomości mail na adres sls@tuw.pl w temacie podając nr szkody.

Zgłoś szkodę