Polityka informacyjna
- Dokument „Polityka informacyjna Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”” (dalej: TUW „TUW”, Towarzystwo) jest zbiorem określającym zasady:
1) komunikacji TUW „TUW” z interesariuszami,
2) upowszechniania informacji dotyczących Towarzystwa. - Towarzystwo prowadzi przejrzystą politykę informacyjną zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, wytycznymi i rekomendacjami organu nadzoru, w szczególności z wytycznymi wskazanymi przez Komisję Nadzoru Finansowego w „Zasadach Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych”, a także z regulacjami wewnętrznymi.
- Niniejsza „Polityka informacyjna TUW „TUW”” w szczególności obowiązuje pracowników Towarzystwa oraz osoby współpracujące z Towarzystwem np. na podstawie umów cywilnoprawnych, a także pośredników ubezpieczeniowych.
§ 2
Celem polityki informacyjnej jest:
- kształtowanie profesjonalnego wizerunku Towarzystwa na rynku ubezpieczeniowym,
- poprawa efektywności procesu przekazywania informacji,
- budowanie właściwych relacji i utrzymywanie wysokich standardów komunikacji, w szczególności poprzez ułatwianie dostępu do informacji interesariuszom, a zwłaszcza Członkom Towarzystwa, Klientom, partnerom biznesowym, organom nadzoru i innymi podmiotom rynku finansowego,
- kształtowanie pozytywnych relacji z mediami.
§ 3
- Członek/Klient TUW „TUW” informowany jest o wszystkich czynnikach, które mają wpływ na podjęcie decyzji o zawarciu umowy ubezpieczenia.
- Przed podpisaniem umowy ubezpieczenia Członkowi/Klientowi doręczane są obowiązujące w dniu zawarcia umowy ogólne warunki umowy oraz “Informacja dotycząca procedury składania i rozpatrywania reklamacji”.
- Członek/Klient zapoznaje się z treścią ogólnych warunków umowy przed zawarciem umowy ubezpieczenia, co potwierdza własnoręcznym podpisem i na tej podstawie wnosi o zawarcie umowy ubezpieczenia.
§ 4
- Informacje przekazywane przez TUW „TUW” są:
1) rzetelne – precyzyjne i zgodne ze stanem faktycznym,
2) wiarygodne – zgodne z innymi przekazami Towarzystwa,
3) wysokiej jakości – przygotowywane z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi w TUW „TUW” standardami,
4) aktualne – bieżące. - Towarzystwo dokłada wszelkich starań, aby dostęp do informacji uwzględniał potrzeby interesariuszy, był równy dla wszystkich zainteresowanych oraz był realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Szczególnie istotne dla Towarzystwa jest umożliwienie Klientom/Członkom Towarzystwa pozyskania pełnej informacji o produktach, w sposób pozwalający na dokonanie satysfakcjonującego wyboru zgodnego z indywidualnymi potrzebami.
§ 5
Wszelkie przekazywane przez Towarzystwo informacje dotyczące oferowanego produktu są rzetelne, nie wprowadzają w błąd, cechują się poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zasad uczciwego obrotu, a także dobrych obyczajów.
§ 6
- Głównym miejscem prezentowania informacji na temat TUW „TUW” jest witryna internetowa www.tuw.pl, na której udostępnione są co najmniej:
1) informacje o:
a) działalności Towarzystwa,
b) oferowanych produktach,
c) członkostwie,
d) wzajemności ubezpieczeniowej,
e) władzach Towarzystwa,
f) sposobie i trybie składania reklamacji,
g) stosowaniu zasad ładu korporacyjnego,
h) aktualnych wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem Towarzystwa,
2) dane kontaktowe,
3) dane finansowe,
4) polityka środowiskowa. - Informacje na stronie internetowej aktualizowane są na bieżąco.
- Pozostałe nośniki i środki wykorzystywane przez TUW „TUW” do zamieszczania informacji, to m.in.:
1) biuletyn wewnętrzny,
2) materiały reklamowe,
3) informacje prasowe,
4) e-mail/poczta tradycyjna,
5) komunikaty zawarte w Panelu agenta,
6) prezentacje. - Informacje dla pracowników Towarzystwa, w tym obowiązujące regulacje zewnętrzne (przepisy prawa, wytyczne/rekomendacje organu nadzoru) oraz wewnętrzne umieszczane są na bieżąco na dostępnym dla pracowników dysku sieciowym oraz w aplikacji info.tuw.
- Wychodząc naprzeciw interesariuszom, w konkretnych przypadkach, Towarzystwo dobiera środek komunikacji, w zależności od rodzaju informacji oraz jej adresata.
§ 7
- Towarzystwo udziela informacji oraz odpowiedzi Udziałowcom, Członkom i Klientom w terminach i trybie opisanym w przepisach prawa powszechnie obowiązującego i ogólnych warunkach ubezpieczenia, a w pozostałych sprawach – w terminie 30 dni.
- Szczegółowy opis sposobu i trybu składania reklamacji dostępny jest na stronie internetowej, w zakładce „Towarzystwo – sposób i tryb składania reklamacji”.
§ 8
- Biurami wiodącymi w zakresie realizacji polityki informacyjnej są:
1) Biuro Spraw Pracowniczych – w zakresie komunikacji z pracownikami TUW „TUW”,
2) Biuro Promocji i Organizacji Sprzedaży – w zakresie komunikacji z pośrednikami ubezpieczeniowymi i mediami,
3) terenowe jednostki organizacyjne, Biuro Ubezpieczeń Rolnych i Biuro Rozwoju Ubezpieczeń, Biura Likwidacji Szkód – w zakresie komunikacji z Klientami,
4) Biuro Zarządu – w zakresie komunikacji z organem nadzoru i udziałowcami. - Do realizacji polityki informacyjnej w zakresie kontaktów z organem nadzoru i komunikacji z mediami wyznaczone są osoby posiadające odpowiednie upoważnienie Zarządu.