Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI serwisu internetowego www.tuw.pl
- Definicje
- Administrator – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”, ul. Raabego 13, 02-793 Warszawa
- Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
- Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.tuw.pl
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
- Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Serwisu
- W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator przetwarza dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
- Cele i podstawy prawne przetwarzania danych w Serwisie
KORZYSTANIE Z SERWISU
- Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies czy innych podobnych technologii), (tj. osób, które nie posiadają profilu w Serwisie), przetwarzane są przez Administratora:
- w celu prowadzenia działań marketingowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. Państwa zgody oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora gdzie prawnie uzasadnionym interesem administratora jest prowadzenie działań marketingowych usług i produktów własnych.
- w celach statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest wypełnienie obowiązku ciążącego na administratorze ( art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Pliki cookies
- Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
Niezbędne
|
|||
Niezbędne pliki cookies przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
|
|||
Nazwa | Dostawca | Cel | Data ważności |
_ga | Rejestruje unikatowy identyfikator używany do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu korzystania przez odwiedzającego z witryny internetowej. | 2 lata | |
_gid | Rejestruje unikatowy identyfikator używany do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu korzystania przez odwiedzającego z witryny internetowej. | 1 dzień | |
test_cookie | Służy do sprawdzania, czy przeglądarka użytkownika obsługuje pliki cookie. | 1 dzień | |
Marketingowe | |||
Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej. | |||
Nazwa | Dostawca | Cel | Data ważności |
_gcl_au | Google Tag Manager | Używany przez Google AdSense do eksperymentowania z efektywnością reklam we wszystkich witrynach internetowych wykorzystujących te usługi. | 3 miesiące |
IDE | Używany przez Google DoubleClick do rejestracji i raportowania działań użytkownika witryny internetowej po wyświetleniu lub kliknięciu reklamy reklamodawcy, w celu pomiaru efektywności reklamy i prezentowania ukierunkowanych reklam użytkownikowi. | 1 rok | |
VISITOR_INFO1_LIVE | YouTube | Próbuje oszacować przepustowość łącza użytkownika przy wyświetlaniu stron zawierających filmy YouTube. | 6 miesięcy |
YSC | YouTube | Rejestruje unikatowy identyfikator na potrzeby statystyk dotyczących filmów YouTube obejrzanych przez użytkownika. | Sesja |
yt.innertube | YouTube | Rejestruje unikatowy identyfikator na potrzeby statystyk dotyczących filmów YouTube obejrzanych przez użytkownika. | Stałe |
yt-remote-# | YouTube | Przechowuje preferencje odtwarzacza wideo użytkownika za pomocą osadzonego filmu YouTube. | Sesja |
Statystyczne
|
|||
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
|
|||
Nazwa | Dostawca | Cel | Data ważności |
_dc_gtm_UA-# | Google Tag Manager | Używany przez Google Tag Manager do kontrolowania ładowania znacznika skryptu Google Analytics. | Sesja |
- Zarządzanie ustawieniami cookies
- Wykorzystanie plików cookies w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.
- Zezwolenie nie jest wymagane jedynie w przypadku plików cookies, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści).
- Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies możliwe jest za pośrednictwem ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
- Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
- Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Opera: http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
- Safari: https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB
- Użytkownik może w każdej chwili zweryfikować status swoich aktualnych ustawień prywatności dla wykorzystywanej przeglądarki przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych pod poniższymi linkami:
- Okres przetwarzania Danych osobowych
- Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
- Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
- Uprawnienia Użytkownika
- Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych.
- W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem lub korzystając z funkcjonalności CookieYes udostępnianej w Serwisie.
- Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
- Odbiorcy danych
- W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom takim jak agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych) oraz podmiotom powiązanym z Administratorem.
- W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- Bezpieczeństwo Danych osobowych
- Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
- Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
- Dane kontaktowe
- Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres korespondencyjny Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”, ul. Raabego 13, 02-793 Warszawa
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod@tuw.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Danych osobowych.
- Zmiany Polityki prywatności
- Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 28 lutego 2022 r.