mStłuczka – koniec papierowych formalności po kolizji drogowej. Teraz jeszcze szybciej zgłosisz szkodę do TUW „TUW”
Od 1 września w aplikacji mObywatel dostępna jest nowa usługa – mStłuczka, dzięki której formalności po zdarzeniu drogowym, czyli spisanie oświadczenia i zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi, można załatwić za pomocą telefonu – przez aplikację, bez papieru i bez dodatkowego stresu.
Co to jest mStłuczka?
mStłuczka to nowa usługa w aplikacji mObywatel, która pozwala na sporządzenie wspólnego elektronicznego oświadczenia o zdarzeniu drogowym – bez papierowych formularzy i ręcznego uzupełniania danych. Dzięki nowej usłudze można też zgłosić szkodę do ubezpieczyciela, w tym do Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”.
Kiedy można skorzystać z mStłuczki?
Sprawdzi się ona w typowych, „parkingowych” czy drogowych stłuczkach, gdy:
- w zdarzeniu biorą udział dokładnie dwa pojazdy,
- obaj kierowcy mają aplikację mObywatel,
- jest zgoda kto jest sprawcą, a kto poszkodowanym,
- auta są zarejestrowane w Polsce,
- nikt nie został ranny.
Co trzeba zrobić krok po kroku?
- opisać zdarzenie,
- wskazać winnego,
- dołączyć zdjęcia uszkodzonych pojazdów,
- potwierdzić zgłoszenie podpisem elektronicznym.
Elektroniczne oświadczenie trafia od razu do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz do towarzystwa ubezpieczeniowego.
Dlaczego warto skorzystać z mStłuczki?
- brak papierowych formularzy,
- intuicyjne rozwiązanie, które przeprowadza przez cały proces krok po kroku,
- dane potrzebne do sporządzenia oświadczenia o zdarzeniu drogowym są automatycznie pobierane z rejestrów państwowych – nie ma ryzyka popełnienia błędów podczas wypełniania dokumentów,
- cyfrowy podpis, który potwierdza autentyczność dokumentu,
- możliwość natychmiastowego zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela.
TUW „TUW” stawia na cyfryzację i szybszą likwidację szkód
W Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” konsekwentnie wprowadzamy nowoczesne rozwiązania, które zapewniają komfort kierowcom, przejrzystość obsługi i skracają czas likwidacji szkód. W TUW „TUW” m.in.:
- wystawiamy zdalnie polisy, bez konieczności wizyty w placówce,
- umożliwiamy zdalną inspekcję zdjęciową pojazdu, aby udokumentować stan techniczny i wizualny przed zawarciem umowy ubezpieczenia autocasco (AC),
- w przypadku skorzystania z Assistance po zdarzeniu drogowym wysyłamy link, który pozwala śledzić lokalizację holownika.